NBCUNIVERSAL INTERNATIONAL NETWORKS ERWIRBT THE MURDERS

11.02.2019
NBC UNIVERSAL

DIE SPANNUNGSGELADENE CRIME-SERIE WIRD IN DEUTSCHLAND, FRANKREICH, SPANIEN, UK, AFRIKA & POLEN AB MITTE 2019 AUSGESTRAHLT

• Unter der Regie von Damon Vignale (Motive, Blackstone)

• Acht einstündige Episoden, die im deutschsprachigen Raum auf 13TH STREET TV-Premiere feiern werden

München – 11. Februar, 2019 – NBCUniversal International Networks (NBCUIN) gab heute den Erwerb des neuen Crime Procedurals The Murders von About Premium Content (APC) zur Ausstrahlung in Europa und Afrika bekannt. Die Krimiserie stammt von Muse Entertainment in Zusammenarbeit mit CityTV und Rogers Media. Regie führt Damon Vignale (Motive, Blackstone). Die acht einstündigen Episoden werden ab Mitte 2019 in Großbritannien und Afrika auf UNIVERSAL TV und in Deutschland, Österreich, Schweiz, Frankreich, Spanien und Polen auf 13TH STREET als TV-Premiere zu sehen sein.

The Murders ist eine rasante Krimiserie um die frischgebackene, zielstrebige aber auch fehlbare Mordkomissarin Kate Jameson, die von Jessica Lucas (Gotham) gespielt wird. Als Kate ein folgenschwerer Fehler bei der Arbeit unterläuft, setzt sie alles daran, ihren Fehltritt wiedergutzumachen – auch um das Vermächtnis ihres Vaters zu wahren, einem hochdekorierten Kriminalbeamten, der sein Leben im Dienst verlor. Vor der pulsierenden Kulisse Vancouvers sieht sich Kate mit Schuldgefühlen konfrontiert und hat sowohl beruflich als auch privat mit schwierigen Beziehungen zu kämpfen, als sie auf komplexe Fälle angesetzt wird, die ihre Werte und Loyalität auf den Prüfstand stellen. In einer hochtechnologisierten Welt wird jeder Kriminalfall mit allen zur Verfügung stehenden Mitteln gescannt und analysiert, um herauszufinden, welche Schlüsselrolle die fünf Sinne im digitalen Zeitalter sowohl für Kriminelle als auch für die Ermittler spielen.

Zur Besetzung von The Murders gehören neben Jessica Lucas auch Dylan Bruce (Orphan Black) als Detective Nolan Wells, Kates Partner bei den Ermittlungen, Lochlyn Munro (Riverdale) als Mike Huntley, ein Krimimalbeamter und ehemaliger Kollege ihres Vaters, Terry Chen (The Expanse) als Bill Chen, der Sergeant des Morddezernats und Luvia Peterson (Continuum) als Meg Harris, Kriminalbeamtin und Freundin von Kate. Venus Terzo (Arrow) spielt Rita Gallo, Kates politisch ambitionierte Mutter.

„Die fesselnden Themen und das kreative Storytelling machen „The Murders“ zu einer idealen Ergänzung für unsere internationalen Channel-Brands", kommentierte Steve Patscheck, EVP Global Programming bei NBCUniversal International Networks. „Die Serie ist ein realistisches Krimi-Drama, das von starken Charakteren getrieben wird und ein weiteres Beispiel für unser Engagement, qualitativ hochwertige Programme für unsere Channel-Brands zu kuratieren. Wir freuen uns schon darauf, diese rasante Serie Zuschauern in Europa und Afrika zugänglich zu machen.“

The Murders wird von Muse Entertainment in Zusammenarbeit mit CityTV, einem Geschäftsbereich von Rogers Media, produziert. Damon Vignale ist neben Jesse Prupas, Michael Prupas, Shawn Williamson, Jamie Goehring und Jessica Lucas Serienschaffer, Showrunner und Executive Producer. Arielle Boisvert fungiert als Produzentin und APC übernimmt den internationalen Vertrieb.

About NBCUniversal International Networks

NBCUniversal International Networks is one of the world’s premier entertainment portfolios, delivering quality content and compelling brands to over 165 territories across Europe, the Middle East, Africa, Latin America and Asia Pacific. The channel brands in the portfolio include UNIVERSAL TV, SYFY, E! Entertainment Television, 13TH STREET, DIVA, Studio Universal, Telemundo, Bravo, DreamWorks and Golf Channel. These unique brands deliver a full range of entertainment experiences to local audiences across the globe; the portfolio also includes Movies 24 in the UK and The Style Network in Australia. Further, NBCUniversal News Group, one of the most influential and respected portfolios of on-air and digital news properties in the world, operate CNBC and NBC News internationally.

NBCUniversal International Networks is a division of NBCUniversal, one of the world’s leading media and entertainment companies in the development, production, and marketing of entertainment, news, and information to a global audience. NBCUniversal owns and operates a valuable portfolio of news and entertainment television networks, a premier motion picture company, significant television production operations, a leading television stations group, world-renowned theme parks, and a suite of leading Internet-based businesses. NBCUniversal is a subsidiary of Comcast Corporation.

About Muse Entertainment

Muse Entertainment is a leading film and television production company and international distributor known for its well-crafted and high-quality productions. Muse productions have won critical acclaim, large audiences, over 100 international awards, including 5 Emmy Awards, and more than 300 award nominations. Muse produces a wide range of primetime comedy and dramatic series, miniseries, television movies, feature films, documentaries, factual entertainment, family programs and animation. Muse has development and production offices in Montreal, Los Angeles, Toronto and Vancouver. www.muse.ca

About Citytv

Citytv offers viewers intensely-local, urban-oriented, and culturally-diverse content through its seven television stations in Toronto, Vancouver, Calgary, Edmonton, Saskatchewan, Winnipeg, and Montreal, plus the award-winning Citytv Video app. A distinct alternative to other conventional television stations, Citytv delivers an entertaining mix of Canadian and acquired prime-time programming, news, and local-interactive formats with influential brands such as Cityline, CityNews, and Breakfast Television. Citytv is part of Rogers Media, which is a subsidiary of Rogers Communications Inc. (TSX, NYSE: RCI). Visit Citytv.com.

About Premium Content

(APC) is headed by experienced principals Emmanuelle Guilbart and Laurent Boissel and is a leading independent production and distribution company that partners with global content creators to develop and finance projects from inception to international distribution. APC has built a curated slate of English-language and local-language fiction from a range of global producers all over the world including hit drama Keeping Faith (BBC/S4C), Gigantes (Telefonica Studios), Alex (Viaplay), stylish series A Very Secret Service (Arte), Valkyrien, Young and Promising (NRK) and crime thriller The Forest (France Televisions). APC also has a quality slate of top-tier factual programmes and has a children’s division APC Kids which houses its own production company Zephyr Animation.